Американският концерн за споделено пътуване Lyft Inc. ще забави наемането на служители, ще намали бюджетите на някои от отделите си и ще предостави нови опции за акции на някои служители, за да компенсира спадащата цена на акциите си, присъединявайки се към конкурента си Uber Technologies Inc. в очертаването на съкращенията, тъй като оптимизмът на инвеститорите по отношение на технологичните акции се понижава.

Президентът Джон Зимър обяви мерките във вторник в меморандум до служителите.

„От дискусиите ни с други бизнес лидери става ясно, че всяка компания внимателно разглежда начина, по който реагира на опасенията за икономическо забавяне и драматичната промяна в нагласите на инвеститорите", пише Зимър във вътрешнофирмена бележка, видяна от The Wall Street Journal.

„Предвид по-бавното от очакваното възстановяване и необходимостта от ускоряване на ливъриджа в бизнеса взехме трудното, но важно решение да забавим значително наемането на служители в САЩ.", казва той.

Мерките на компанията

Това включва планове компанията да даде приоритет на по-малко инициативи, да не запълва много от настоящите свободни позиции и да се съсредоточи върху наемането на хора за позиции, считани за критични, като например тези, които подпомагат основния бизнес с превозите, пояснява Зимър. Той заяви, че не се планират съкращения.

Управителният съвет на Lyft се е срещнал в петък, за да обсъди мерките, заяви източник, запознат със срещата. Наскоро Lyft започна да сигнализира на някои служители, че ще има забавяне на наемането и съкращаване на бюджети, казва друг запознат източник.

От началото на годината акциите на Lyft са загубили повече от 60%, което е повече от два пъти над спада на индекса Nasdaq Composite. След като цената им се понижи с повече от 15% във вторник, книжата на Lyft поскъпнаха с по-малко от 1,5% в следборсовата търговия, след като WSJ съобщи за плановете.

Lyft – част от двигателя на американската икономика

Технологичните компании, които бяха двигател на американската икономика по време на пандемията, преживяват тежък период. Притесненията за повишаването на лихвените проценти и обръщането на някои пандемични тенденции, които подкрепиха приходите от технологични услуги, удариха цените на акциите на Peloton Interactive Inc., Netflix Inc., Amazon.com Inc. и други.

През миналия месец Amazon отчете най-бавния тримесечен ръст на приходите от около две десетилетия насам. Netflix загуби абонати през първото си тримесечие за първи път от повече от десетилетие и сигнализира, че неволите ще продължат. Apple Inc. предупреди, че възраждането на случаите на Covid-19 в Китай може да попречи на продажбите.

А във вторник акциите на Snap Inc. се сринаха с 43%, след като в понеделник компанията призна, че приходите и коригираната печалба преди облагане с данъци за второто тримесечие ще бъде под диапазона, който компанията прогнозираше преди едва месец поради слабите приходи от реклама. Други технологични акции, които разчитат на цифровата реклама, включително на компанията майка на Google Alphabet Inc. и компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc, също се сринаха.