Собственикът на Facebook – Meta Platforms, ще споделя повече данни за таргетирания избор, направен от рекламодатели, управляващи политически и социални реклами, в своята публична рекламна база данни, съобщи компанията в понеделник.

Meta заяви, че ще включва и детайлна информация за таргетирането за тези отделни реклами в базата си данни Facebook Open Research and Transparency, използвана от академични учени, разширявайки инициативата си, започната миналата година.

„Вместо да анализира как една реклама е била доставена от Facebook, така наистина се разглежда стратегията на рекламодателя, за да се види какво са се опитвали да направят“, казва Джеф Кинг, вицепрезидент на Meta по бизнес интегритета, в телефонно интервю за Bloomberg.

Натискът върху компанията от последните години

Гигантът в социалните медии среща натиск през последните години да осигури прозрачност около таргетираните реклами в платформите си, особено около избори. През 2018 г. компанията пуска публична рекламна библиотека, макар че някои изследователи я разкритикуваха за проблеми и липса на подробни данни за таргетирането.

Meta заяви, че рекламната библиотека скоро ще покаже резюме на информация за таргетиране по социални въпроси, електорални или политически рекламни, управлявани от дадена страница.

„AdLibrary например може да показва, че през последните 30 дни, дадена страница е показала 2000 реклами по социални въпроси, избори или политика и че 40% от разходите за тези реклами са били насочени към „хора, които живеят в Пенсилвания“ или „хора, които се интересуват от политика“, казва Meta в публикацията в блога си.

Meta заяви още, че допълнителната информация в рекламната библиотека ще бъде добавена през юли. Тя допълва, че данните за проверени изследователи ще бъдат налични в края на май и ще показват информация от август 2020 г. насам.

Компанията използва различни програми с външни учени като част от усилията си по прозрачност. Миналата година компанията заяви, че заради техническа грешка на учени в проекта Social Science One са били предоставени грешни данни.

През 2021 г. компанията заяви, че спира профилите на група изследователи от Нюйоркския университет, проучващи политически реклами на платформата заради опасения за неприкосновеност личните данни на потребителите.

Сривът на акциите вчера - причините

Технологичните акции се сринаха във вторник, след като инвеститорите започнаха да се отказват от книжата на компаниите, които бяха на върха по време на пандемията.

Акциите на компанията за социални медии Snap Inc. загубиха 9,68 долара от стойността си, или 43%, до 12,79 долара, което е най-големият им процентен спад в историята. Компанията издаде предупреждение за печалбата в понеделник и заяви, че планира да забави наемането на служители и разходите. Цената на акциите се срина с 85% спрямо най-високата си стойност от септември 2021 г.