Отдавна отминаха дните, в които хората смятаха, че трябва да разчитат на работа от 9 до 17 ч., за да се прехранват. Интернет създаде купища възможности, а една от най-привлекателните за мнозина се оказва тази да се превърнеш в ютюбър.

Българите, които се стремят да бъдат ютюбъри на пълен работен ден, са европейците, които се нуждаят от сериозен брой гледания – 2,032,496 – за да генерират средната нетна годишна заплата в страната от 7,140 евро, сочи проучване.

Интересното е, че има средно 85,500 глобални търсения в Google на месец на „Как да печеля пари от YouTube?”, докато средният брой търсения в Google на „Как да монетизирам YouTube видеа?“ е 34,600.

Проучването е установило, че жителите на Лихтенщайн ще се нуждаят от 16,692,251 гледания на YouTube канала им, за да генерират такава печалба от реклама, която да се равнява на средната годишна заплата от 58,644 евро в страната им.

Следващите страни в списъка

На второ място е Швейцария. Швейцарските граждани, които имат амбицията да се превърнат в ютюбъри на пълно работно време, ще трябва да съберат 15,421,982 гледания, за да достигнат средната нетна работна заплата от 54,144 евро за година.

Люксембург (12,204,612), Дания (12,174,375) и Норвегия (11,318,448) са сред другите държави, при които са нужни над 10 млн. гледания, за да се изпълни условието.

България е чак на 32 позиция. На дъното на класацията е Армения, където са нужни "само" 850,611 гледания, за да се генерират достатъчно рекламни средства, еквивалентни на годишната заплата в страната – 2,988 евро.

Как гледания се превръщат в пари

За целите на изследването е използвала данни, за да установи колко гледания в YouTube са нужни на гражданите на 44 европейски държави, така че да могат да спечелят същата сума като нетната си средна годишна заплата в родната си страна, ако обмислят да напуснат работа, за да станат редовни създатели на съдържание във видео платформата на Google.

Преди да се вземе предвид броя необходими гледания в YouTube, е необходимо участие и в „Партньорската програма на YouTube”, която позволява на физическите лица да реализират приходи от реклами от своите клипове в платформата. Предпоставките за участие в тази програма са минимум 1000 реални абонати и повече от 4000 валидни часа, гледани от зрителите за последните 12 месеца.