Разходите за мобилни игри са спаднали през миналата година, тъй като потребителите станаха по-пестеливи, когато става дума за покупки, в отговор на ускоряващата се инфлация. Това показва доклад на компанията за анализ на приложения Data.ai, цитиран от CNBC.

През 2022 г. разходите за мобилни игри са се понижили с 5% до 110 млрд. долара, разкрива в доклада „State of Mobile” Data.ai, която преди беше известна като App Annie.

Докладът също така разглежда и състоянието на сектори като мобилна реклама, търговия на дребно и приложения на социални мрежи. Въпреки спада, инсталиранията на мобилни заглавия за първи път са нараснали с 8% до рекордните 90 млрд.

„Виждаме как се появява тази основна тема, че хората са по-чувствителни към цените и са по-консервативни финансово.“, коментира Лекси Сидоу, ръководител на отдела за анализи в Data.ai, допълвайки, че „най-големият“ удар върху разходите за приложения е при игрите.

Изправени пред икономически затруднения като по-високите цени и разходи по заеми, хората свиват покупките на неща, които не са от първа необходимост. Игрите са под особено голям натиск.

Защо са спаднали разходите за мобилни игри

Глобалните продажби на игри и услуги, включително конзолни и игри за персонални компютри, се очаква да спаднат с 1,2% на годишна база до 188 млрд. долара през 2022 г., показва проучване от юли на компанията за пазарни анализи Ampere Analysis.

През последните години растежът на мобилните игри доминираше в гейминг индустрията, а големите играчи направиха сериозни залози в разработчици на такъв тип заглавия.

В началото на миналата година Take-Two придоби компанията за мобилни игри Zynga за 12,7 млрд. долара. През 2016 г. разработчикът на Candy Crush Saga – King, беше купен от Acitivision Blizzard за 5,9 млрд. долара. Американският технологичен гигант Microsoft междувременно заложи на растежа в мобилния гейминг и се опитва да придобие Activision Blizzard за 69 млрд. долара.

Влиянието на макроикономическите препятствия

Но напоследък този растеж е изправен пред предизвикателства, свързани с макроикономическите препятствия, включително повишаване на разходите за живот и по-високите лихвени проценти.

През 2020 г. Microsoft и Sony пуснаха новото си поколение конзоли, създавайки по-голяма конкуренция на мобилните устройства.

Миналата година хората се завърнаха към повече събития навън и имаше нормализиране на условията за пътуване след ограниченията, наложени заради пандемията през 2020 г., когато голяма част от света си стоеше у дома.

Приложенията, които не са гейминг, са се оказали по-устойчиви през 2022 г. според проучването на Data.ai, като стойността на покупките в такива услуги е нараснала с 6% на годишна база до 58 млрд. долара. Растежът е предизвикван предимно от абонаментите и покупките в приложенията на стрийминг платформите, приложенията за запознанства и услуги за кратки видеа като TikTok.