Google вече скрейпват (събират и организират) офлайн данни и ги набиват в резултатите в тяхната еко система, за да предоставят максимално комерсиално удовлетворение на своите потребители.

С покупката на Pointy, монополистът в търсенето и в България вече навлиза в истинския свят и започва да комуникира с него, при това интерактивно, това съобщава във Facebook, SEO агенция IdeaMAX.eu.

„Amazon“ комплексът на Google все повече тласка търсачката в посоката тя да се превърне в гигантски онлайн магазин в опит да удовлетвори постоянно нарастващите очаквания на инвеститорите и пазара за повишени приходи.

Поради все по-агресивния подход на търсачката, то последните данни сочат, че в САЩ вече 50.33% от търсенията, реализирани от потребителите й на практика не водят до клик върху сайт извън екосистемата на Google.

Една част от потребителите се оказва използват отново и отново услугите на търсачката под различна тяхна форма, включително за видео и пазаруване.

Друго измерване пък доказва, че на практика при реализирано търсене в Google, то сред първите 37 връзки (линкове), на които може да кликне потребителят, 33 са собственост на AlphaBet, компанията майка на най-голямата търсачка в света.

Спазват ли се антимонополните закони в САЩ

Това резонно повдига отново множество въпроси около ефективното прилагане на законите, част от антитръстовото законодателство не само в САЩ, а и в редица други държави по света, като Франция например, която нанесе удар срещу гиганта облагайки го с глоба в размер на 150 милиона евро заради липсата на прозрачност при работа на рекламната платформа Google Ads, преименуваният наследник на Google Adwords.

Въпросът обаче, който най-много тревожи, е дали всъщност Интернет е по-голямо изобретение от Google, който до вчера съществуваше в него с оглед на простия факт, че придобивайки Pointy търсачката прави скок извън виртуалния свят и пропълзява офлайн при това там, където хората харчат парите си.

Като добавим и факта, че вече не се налага да влизате в онлайн магазина докато пазарувате през търсачката и дори плащате през нея чрез инструментите на Google Guaranty Payment, то може би е основателна теорията, че скоро десетки хиляди магазини само в Европа ще затворят, а други ще се превърнат в доставчици на продукти за техния „магазин“.

Европа твърде дълго не санкционираше търсачката с подходящ по своя размер суми и по този начин все още отсъства ясна визия за Евросъюза дали това ще се случи и тук.

Попитана преди няколко месеца по темата за монопола на Google в по-голямата част на Европа, българският еврокомисар Мария Габриел отговори пред екипа на Socialni.bg, че това е въпрос на местни законодателства в рамките на държавите-членки на съюза.

Към момента обаче остава неясна съдбата на подобни решения на по-високо европейско равнище, както отсъстват и индикации за някакво движение в тази посока от местните парламенти на Стария континент.

Дали Google вече не се превръща в своеобразен агент Смит („Матрицата“), който бавно унищожава своя гостоприемник – Интернет и се опитва да навлезе в реалния свят и да покори всичко. А някога слогана на Google беше „Don’t be evil“(„Не бъдете лоши“)…