Amazon.com запази лидерската си позиция на пазара на облачна инфраструктура, който отдава под наем изчислителна мощ, място за съхранение и мрежови възможности на потребителите, твърди компанията за пазарни проучвания Gartner, цитирана от Wall Street Journal.

През 2020 г. Amazon Web Services, облачното звено на технологичния гигант, е генерирало над два пъти повече приходи от инфраструктура от играч номер две – Microsoft, допълва Gartner в новия си доклад.

В понеделник Amazon заяви, че Swisscom, швейцарска компания за комуникации и услуги в сферата на информационните технологии, е избрала AWS за предпочитан доставчик на публичен облак за корпоративните си ИТ процеси.

„Това ще позволи на операторите да се фокусират върху онова, което наистина има значение – изграждането на иновативни услуги за техните крайни клиенти. Това са ползите от облака“, коментира предстоящия главен изпълнителен директор на AWS Адам Селипски по време на виртуална презентация в рамките на Световния мобилен конгрес.

Очаква се през следващия месец Селипски да наследи Анди Джаси, сегашният главен изпълнителен директор на AWS. Джаси ще стане главен изпълнителен директор на Amazon.com.

Състоянието на пазарния дял на Amazon

Въпреки че Amazon все още доминира пазара на облачна инфраструктура, нейният дял се е свил леко, докато общият пазар е нараснал, а други играчи са увеличи своето присъствие, посочват от Gartner.

Приходите от Amazon от облачна инфраструктура са се увеличили до 26,2 млрд. долара, но нейният дял от глобалния пазар се е свил до 40,8% през 2020 г. от 44,6% през 2019 г. Общият пазар е нараснал с 40,7 на сто до 64,3 млрд. долара през 2020 г. спрямо 45,7 млрд. долара през 2019 г., допълва Gartner.

Кои са първите играчи в този бранш

Приходите на Microsoft от облачна инфраструктура са достигнали 12,7 млрд. долара миналата година, давайки на компанията 19,7% дял от пазара.

Коронавирусната пандемия подкрепи растежа на изчислителните облаци, твърди Сид Наг, вицепрезидент проучвания на облачни услуги в Gartner. Компаниите трябваше да увеличат облачните си предложения, за да помогнат на работещите от вкъщи служители и други потребители, ползващи видео конференции и дигитални инструменти, твърди той.

Базираният в Китай технологичен гигант Alibaba Group Holding се класира на трето място на пазара на облачна инфраструктура за миналата година със своите 6,1 млрд. долара приходи. Четвърта е Google с 3,9 млрд. долара. Microsoft, Alibaba и Google са увеличили пазарния си дял през 2020 г., посочва Gartner.

Четиримата топ играчи са запазили позициите си между 2019 и 2020 г.

Amazon и Google са отказали да коментират доклада на Gartner. Microsoft и Alibaba не са отговорили веднага на запитванията за коментар.