Китайският производител на смартфони Xiaomi заяви, че е „разочарован" от индийска заповед, с която бяха замразени негови активи на стойност 682 млн. долара, и че ще продължи да защитава интересите си.
В петък индийски апелативен орган потвърди заповедта от април на индийската федерална агенция за борба с финансовите престъпления – Enforcement Directorate – за запор на 55,51 млрд. рупии, като заяви, че проверката е установила, че Xiaomi е извършила незаконни преводи към чуждестранни юридически лица, като ги е представила за плащания на авторски права.
Google с нови идеи за следващи ходове
Американският технологичен концерн Google съобщи, че закрива стартиралата през 2019 г. Stadia, защото услугата за видеоигри не е имала достатъчно потребители.
„Макар че подходът на Stadia към стрийминга на игри за потребители беше изграден върху силна технологична основа, той не получи очакваното от нас привличане на потребители", заяви Фил Харисън, вицепрезидент и генерален мениджър на Stadia, в публикация в блога.
Stadia дебютира през ноември 2019 г. с популярни франчайзи от трети страни, включително Destiny 2 и Assassin's Creed Odyssey. Но крайната цел на Google беше да напълни Stadia с оригинално съдържание и компанията нае стотици разработчици на игри от Монреал и Лос Анджелис.
Те не разполагаха с много време, за да се развиват, преди Google да закрие вътрешната си разработка на игри в началото на 2021 г. Хора, запознати с дейността в студиото, заявиха тогава, че технологичният гигант, който е обвързан с правила, се затруднява да създаде среда, благоприятна за разработването на видеоигри, което е интердисциплинарно и може да бъде хаотично.
Общото между COVID-19 и решенията днес
Въздействието на Covid-19 стимулира замразяването на наемането на служители в Google, което създаде предизвикателства за попълването на отдела с персонал.
Геймърите също така се притесняваха от идеята, че игрите, които купуват за 60 долара на бройка, не им принадлежат, тъй като се съхраняват в облака - притеснение, потвърдено от съобщението за спирането на услугата. Свикнали да притежават собствен хардуер, някои геймъри смятат, че Stadia е твърде рязка промяна.
Каква бе идеята зад Stadia
Идеята на Stadia беше потребителите да могат да излъчват игри директно на устройства, като телевизори или телефони, и да не се нуждаят от конзоли като PlayStation на Sony Group Corp. и Xbox на Microsoft Corp., за да играят, припомня The Wall Street Journal.
Предложението срещна скептицизма на някои анализатори, които заявиха, че има силна конкуренция от страна на други компании за видеоигри.
Компанията майка на Google, Alphabet Inc., наскоро отбеляза най-бавния си тримесечен ръст на приходите от две години насам, тъй като някои рекламодатели намалиха разходите си. Компанията също така планира да забави наемането на служители до края на тази година.