Някои големи рекламодатели, сред които Dyson, Mazda, Forbes и PBS Kids, са преустановили маркетинговите си кампании или са премахнали рекламите си от някои части на Twitter, тъй като промоциите им са се появили заедно с туитове, подканващи към детска порнография, заявиха компаниите пред Ройтерс.

Марки от концерните Walt Disney Co, NBCUniversal и Coca-Cola Co, както и детска болница са сред повече от 30-те рекламодатели, които се появяват на профилните страници на профили в Twitter, разпространяващи връзки към неподходящ материал, показва преглед на Ройтерс на профили, идентифицирани в ново проучване за сексуална злоупотреба с деца онлайн от групата за киберсигурност Ghost Data.

Някои от туитовете включват ключови думи, свързани с „изнасилване" и „тийнейджъри", и се появяват заедно с промотирани туитове от корпоративни рекламодатели. В един от примерите промотиран туит на марката обувки и аксесоари Cole Haan се появява до туит, в който потребителят казва, че „търгува с тийнейджърско/детско" съдържание.

Връзката между реклами и туитове

„Ужасени сме", заяви пред Ройтерс Дейвид Мадокс, президент на марката Cole Haan, след като беше уведомен, че рекламите на компанията се появяват заедно с такива туитове.

„Или Twitter ще поправи това, или ние ще го поправим с всички възможни средства, което включва и това да не купуваме реклами в Twitter“. 

В друг пример потребител публикува съобщение в Twitter, търсейки съдържание "САМО за момичета, НЕ за момчета", което веднага е последвано от промотиран туит за детската болница Scottish Rite в Тексас. От Scottish Rite не са отговорили на многобройните молби за коментар.

В изявление говорителят на Twitter Селесте Карсуел заяви, че компанията „има нулева толерантност към сексуалната експлоатация на деца" и инвестира повече ресурси, посветени на безопасността на децата, включително откриване на нови позиции за писане на политики и прилагане на решения.

Работата на Twitter в тази насока

Тя добави, че Twitter работи в тясно сътрудничество със своите рекламни клиенти и партньори, за да проведе разследване и да предприеме стъпки за предотвратяване на повторното възникване на ситуацията.

За предизвикателствата на Twitter при идентифицирането на съдържание, свързано с насилие над деца, беше съобщено за първи път в разследване на сайта за технологични новини The Verge в края на август. 

Подобно на всички платформи за социални медии, Twitter забранява изображенията на сексуална експлоатация на деца, които са незаконни в повечето държави.

Но тя разрешава съдържанието за възрастни като цяло и е място за процъфтяващ обмен на порнографски изображения, които съставляват около 13% от цялото съдържание в Twitter, показва вътрешен документ на компанията, видян от Ройтерс.