Докато Марк Зукърбърг говореше пред камерата в предварително записана презентация във вторник, за да даде началото на годишната конференция за виртуална реалност на Meta Platforms Inc., той трябваше да се обърне към слона в стаята: огромният скептицизъм около визията му за метавселената продължава да расте.
Новите потребители намират основната му платформа Horizon за бъгава, а служителите бяха започнали да се притесняват за радикалното преминаване към виртуална реалност, което Зукърбърг обяви на това събитие преди една година.
Те се нуждаеха от основателна причина да повярват във визията му, но съоснователят на Facebook не им даде такава, пише в свой коментар за Bloomberg Парми Олсън.
Ще успее ли да впечатли Зуки потребителите си
Вместо това той удвои усилията си, за да впечатли хората с авангардни технологии, представяйки скъпо, високотехнологично устройство, което едва ли някой ще си купи. Той се фокусира върху това как устройството ще се използва от работодателите за провеждане на работни срещи, въпреки че все още почти няма пазар за това.
„Приоритет е хардуерът, който поддържа изражения на лицето и контакт с очите... проектиране на нови аватари и нови фотореалистични аватари. Това са неща, които са приоритетни, ако сте фокусирани върху това да помагате на хората да се свързват", каза Зукърбърг в края на своето изказване.
То беше постно откъм подробности, като например срокове за появата на пазара на продуктите или конкретния принос на няколко известни партньори като Microsoft Corp.
Какво каза Зукърбърг в общи линии
Въпреки че Зукърбърг прекара по-голямата част от продължилата час и половина презентация в обичайния си вид пред камерата, имаше и един кратък момент, в който съоснователят на Facebook се разхождаше по виртуалната сцена като аватар, който поне веднъж имаше крака.
Със засенчване на лицето и по-плавни жестове това беше подобрение в сравнение с карикатурната версия, за която Зукърбърг беше подиграван, че публикува през август.
Но и тя също подчертава как обсебващата и повърхностна формула на Зукърбърг за човешките отношения се основава на неща като реалистични визуализации на лица, които могат да повдигнат вежди, и дублиране на офис мотиви като лепящи се листчета и бели дъски в дигитална форма.
Зукърбърг много погрешно е разбрал какво кара хората да се насочват към нови платформи, а именно уникалните преживявания и стимулите, а не все по-добрите графики.
Някои от разработките на Meta в областта на виртуалната реалност са наистина добри, но презентацията във вторник подчерта до каква степен това е просто проект на специалистите, а не целият фокус на компанията.