Тази година площадите в Милано „блеснаха“ с рекорден брой коледни дръвчета – цели 22. Повечето от тях са „маркови“ и са спонсорирани от най-известните и луксозни брандове в света.
Те са поставени на ключови посещавани обекти в столицата на модата и подчертават стила и лукса, които носи Милано. На площада пред катедралата на Милано „Ил Дуомо" се издига красив, накичен смърч, висок 28 м. и украсен с 300 коледни топки в сребристо и червено и блестящи, многобройни LED-светлини. На площада пред театър „Ла Скала“ пък местни и посетители могат да се насладят на красотата на високото 10 м. коледно дърво, поставено от известната марка за козметика „Сефора“. То се състои от 98 пакета в различни цветове, които се осветяват с LED-инсталация.
А в една от най-популярните и красиви галерии в Европа - „Виторио Емануеле II", намираща се в центъра на Милано, беше украсена от известната марка за висша мода „Гучи", като тазгодишното коледно дърво стана обект на различни мнения и критики.
Елхата на Гучи възлиза на сума около 1 млн. евро
Коледното дърво, поставено в известната галерия тази година е високо 8,6 метра и представлява пирамида от 68 пакета с подаръци, наредени един върху друг. Пакетите са с цветовата гама бяло и сребристо и са с различни размери и пропорции. Направени са от стъклено-огледален материал, а на композицията са наредени и LED-светлини, добавящи светлина, настроение и стил. Творбата е кръстена The Gift ot Love.
През миналите години, по традиция галерията с най-скъпите магазини в града, беше украсявана с традиционен смърч, предоставян от бранда „Сваровски“ и украсен с различни кристали и много светлини и играчки.
Тазгодишното по-различни и минималистично дърво, стана обект на дискусии и критики от обществото в социалните мрежи. Мнозина не харесаха минималистичната творба и я оприличиха с „планина от куфари“ и купчина възглавници. Кметът на града Джузепе Сала, също изрази мнението си, че творбата е странна. Критики получи и цената на коледната инсталация, но въпреки критиките, същия тип украса бранда Гучи избра да постави и бутика си.
Тази година инициативата на бранда Гучи е поета от самите тях, като идеята е била да се направи украса е духа и стила на Милано – минималистична, красива и различна. Бранда също така се е ангажирал да помисли за декорации, които да произведе и постави в крайните зони на Милано.
Въпреки критиките от местни и туристи към коледната инсталация в галерията, дръвчето стана любимо място за снимки и селфита на стотици посетители.