Netflix Inc. претърпя две последователни тримесечия на загуба на абонати за първи път в историята си и заяви, че някои ключови стъпки, които предприема, за да увеличи приходите и ръста на абонатите, ще се случат едва през следващата година.

Компанията е загубила 970 хил. платени абонати през юнското тримесечие, което е по-малко от очакваните 2 млн. абонати. Netflix прогнозира, че през текущото тримесечие ще добави 1 млн. нетни нови абонати.

„Говорим за загуба на 1 млн. вместо за загуба на 2 млн. души, така че вълнението ни е смекчено от по-малко лошите резултати", заяви председателят и съизпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс в разговора с анализаторите, цитиран от The Wall Street Journal.

„Да загубиш един милион и да го наречеш успех" е трудно, каза той. „Но наистина сме подготвени много добре за следващата година“.

Акциите на компанията поскъпнаха

Акциите на Netflix поскъпнаха със 7,4% в следборсовата търговия. Книжата на Netflix преживяха труден период през 2022 г., като загубиха около две трети от стойността си от началото на годината.

Компанията се бори с нарастващата конкуренция от страна на конкурентни стрийминг услуги, пренаситения пазар в САЩ и нарастващата инфлация, която според наблюдатели може да свие разходите за развлечения.

За да стимулира абонаментите и ръста на приходите, Netflix работи по пускането на план на по-ниска цена, поддържан от реклами, и планира да ограничи споделянето на пароли, като таксува домакинствата за споделяне на акаунти.

В писмо до инвеститорите във вторник компанията съобщава, че тези стъпки са планирани да влязат в сила през следващата година.

Ръководителите на Netflix заявиха, че усилията за ограничаване на споделянето на пароли ще имат по-непосредствено въздействие върху приходите, отколкото поддържаното от реклами ниво на услугата, на което ще е нужно повече време, за да помогне съществено на компанията.

Междувременно мениджърите подчертаха важността на създаването на хитови предавания и филми и на агресивния маркетинг на съдържание, което може да предизвика интерес и да привлече нови клиенти.

Усилията за развитие на конгломерата  продължава

Гигантът в областта на стрийминга работи и за намаляване на разходите. През последните месеци компанията е съкратила около 5% от работната си сила, твърди запознат с въпроса източник.

Във вторник Netflix заяви, че мерките за намаляване на разходите са довели до разходи за съкращения в размер на около 70 млн. долара и непарична обезценка на някои лизингови договори за недвижими имоти в размер на 80 млн. долара.

Приходите на Netflix се оказаха по-ниски от очакваните, като нараснаха с 8,6% до около 8 млрд. долара, а оперативните приходи спаднаха с 15%. Нетната печалба възлиза на 1,44 млрд. долара, което е с 6,5% повече от отчетените 1,35 млрд. долара година по-рано.

Netflix заяви, че колебанията на валутните курсове са натежали върху приходите и рентабилността, и прогнозира, че ръстът на приходите ще се забави до 4,7% през третото тримесечие