Американската услуга за споделени пътувания Lyft Inc. отчете ръст на приходите за третото тримесечие от 73% на годишна база, подсилени от търсенето на споделени пътувания на фона на подобряването на условията около Covid-19.
Компанията също така прогнозира, че ще реализира печалба преди данъци, амортизации и други разходи за цялата година. Акциите на Lyft поскъпнаха с повече от 12% в следборсовата сесия.
Компанията отчете коригирана печалба от 67,3 млн. долара, надминавайки оценките на Wall Street от 33 млн. долара и отбелязвайки втората коригирана печалба на Lyft за тримесечие.
Съоснователят и президент на Lyft Джон Зимър заяви, че пътуванията от и до летищата, които са се увеличили три пъти в сравнение с година по-рано, заедно с нарастването на пътуванията през уикендите и вечерта, са положителен знак, че клиентите се връщат към навиците от преди пандемията.
„Чувстваме се страхотно по отношение на търсенето на шофьори“, каза Зимър пред Bloomberg. „А откакто станаха достъпни бустерни ваксини и ваксинациите за децата, се чувствам оптимист“.
Какви бяха прогнозите
По време на разговора с анализаторите вчера, ръководителите на Lyft прогнозираха приходи в диапазона между 930 млн. и 940 млн. долара за текущото тримесечие. Компанията също така заяви, че планира да плаща по-малко за стимули за шофьори през четвъртото тримесечие и че тенденциите за пътниците през текущото тримесечие изглеждат положителни.
„Очакваме да излезем от пандемията с по-висок марж на едно пътуване, отколкото по време на пандемията“, каза главният финансов директор на Lyft Брайън Робъртс.
Приходите са достигнали 864 млн. долара за трите месеца, приключили на 30 септември, се казва в изявление на базираната в Сан Франциско компания във вторник. Това надмина прогнозите от анализаторите за 862 млн. долара по данни, събрани от Bloomberg.
Какво сочат отчетите
Lyft отчете 18,9 милиона активни потребители, което е увеличение от 51% спрямо същия период на миналата година, но по-малко от прогнозираните от анализаторите 19,3 милиона.
Приходите на компанията на активен потребител достигнаха рекордните 45,63 долара - увеличение, предизвикано от факта, че клиентите пътуват по-често. Цената на акциите на компанията се обезцени със 7,8% тази година до затварянето на сесията във вторник.
Макар че делта вариантът на коронавируса задържа повече хора на закрито и извън услугите на Lyft през лятото, делът на ваксинираните срещу Covid-19 продължава да нараства в САЩ, а директивата на президента Джо Байдън накара повече частни работодатели да наложат ваксини или тестове.
Намаляването на броя на случаите в САЩ засили бизнеса на Lyft, който работи само в Северна Америка.