Logitech International отчете по-слаби приходи и печалба за периода между октомври и декември и сви прогнозата за приходите си от продажби, което изпрати цената на акциите ѝ надолу с близо една пета в началото на борсовия ден, предава Ройтерс.

Швейцарско-американският производител на клавиатури, мишки и друг хардуер посочва трудната икономическа обстановка и несигурността във веригата на доставките, свързанa с пандемията от Covid-19 в Китай, като основна причина за резултатите. Главният изпълнителен директор Бракен Даръл определи представянето като разочароващо.

Данни и очаквания до март т.г.

Предварителните данни за оперативната печалба за третото тримесечие показват, че тя е спаднала с около 35% на годиша база между 171 млн. и 176 млн. долара. Приходите от продажби са се свили с 22% до между 1,26 млрд. и 1,27 млрд. долара.

Сега компанията очаква приходите ѝ от продажби за годината до март да спаднат с между 13 и 15% при постоянни валути, докато по-рано прогнозираше 4-8% понижение.

Цената на акциите на Logitech се понижи с 18,6% при откриването на сесията в Цюрих.

Даръл коментира, че по-слабите от очакваното резултати отразяват „предизвикателните макроикономически условия, включително забавяне на продажбите към корпоративни клиенти през тримесечието“.

Компанията свива прогнозата на база на резултатите си и на „несигурността в наличностите на доставки, свързана с настоящото огнище на Covid-19 в Китай“.

През последната фискална година на компанията ограниченията заради Covid донесоха на Logitech най-високите ѝ приходи от продажби за второто тримесечие, предвид силното търсене на продукти за работа от вкъщи и устройства за геймъри.

За първи път: Apple Mac с touch-екран

Американският технологичен концерн Apple Inc. работи по добавянето на сензорни екрани към своите компютри Mac – ход, който ще се противопостави на дългогодишната ортодоксалност на компанията и ще възприеме подход, който съоснователят Стив Джобс веднъж нарече „ергономично ужасен".

Инженери на Apple активно участват в проекта, което показва, че компанията сериозно обмисля да произвежда за първи път Mac компютри със сензорни екрани. Все пак пускането на пазара не е финализирано и плановете могат да се променят, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.

В продължение на повече от десетилетие компанията твърдеше, че сензорните екрани не работят добре на лаптопи и че iPad е по-добър вариант, ако някой иска сензорен интерфейс. Apple също така се притеснява, че Mac-овете със сензорни екрани могат да намалят продажбите на iPad.

Но конкурентите все по-често добавят сензорни екрани към компютрите, което оказва натиск върху Apple да направи същото. Възраждането на Mac през последните години също така направи този бизнес по-печеливш от iPad - а компанията иска да запази компютърната си гама възможно най-привлекателна.