Ръководителят на Instagram обяви, че социалната мрежа планира да започне да показва на потребителите препоръчани видеа на цял екран във фийдовете им, пише CNBC.
„Освен това ще експериментираме с това как да включим повече видео – на цял екран, потапящо, развлекателно, мобилно видео“, коментира Адам Мосери във видео публикация от сряда.
„Ще ни видите да правим редица неща или да експериментираме с много неща в тази област през следващите месеци“.
„Вече не сме приложение за споделяне на снимки и или приложение за квадратни снимки“, допълва Мосери.
До какво ще доведе това според експертите
Това представлява значителна промяна за Instagram, което досега беше приложение, където потребителите могат да виждат квадратни снимки от приятелите си и от акаунтите, които следват. Промяната в представянето на съдържанието ще изправи Instagram по-ясно пред конкуренти като китайската TikTok.
„Нека сме честни, в момента има няколко наистина сериозни конкурента.“, заяви той.
„TikTok е огромен, YouTube е дори още по-голям, а има и още много нови играчи“.
Instagram вече направи конкурирането си с TikTok свой приоритет, като през август 2020 г. пусна Reels. Става дума за функция за споделяне на кратки видеа, която позволява на потребители в Instagram да създават съдържание с насложено аудио или с ефекти за добавена реалност, подобно на това, което вече могат да правят и в TikTok.
„Хората влизат в Instagram, за да се развличат, има огромна конкуренция и може да се направи много повече- Трябва да се възползваме от това, а то означава промяна“ – каза още Мосери.
TikTok с други, по-големи проблеми
TikTok заяви, че е премахнала повече от 7 млн. акаунта „от цялото TikTok преживяване“ през първото тримесечие на 2021 г., защото потенциално принадлежат на деца под 13-годишна възраст, пише Axios.
Защо това е важно – това е първият път, в който технологичният гигант разкрива данни за акаунтите, с които трябва да се справи, защото вероятно принадлежат на деца.
Преди време New York Times писа, че близо една трета от дневно активните потребители на TikTok в Съединените щати са под 14-годишна възраст.
Минималната възраст за използване на пълните функционалности на TikTok е 13 години. Ако потребители под 13 използват TikTok или публикуват съдържание, без да разкриват правилно възрастта си, те ще бъдат премахнати от платформата.
В момента TikTok има специална секция в приложението в САЩ, която включва подбрано съдържание за деца под 13 години. Тя не позволява на деца под тази възраст да публикуват видеа или коментари, въпреки че някои групи за защита на децата твърдят, че тези ограничения могат да бъдат заобиколени, тъй като много деца лъжат за рождената си дата.