Apple пусна на пазара високия си клас смартфони iPhone 14 Pro и Pro Max в петък, а някои потребители вече имат оплаквания от проблеми с камерата, пише CNBC.
Част от новите собственици на телефоните, които са с начална цена съответно 999 долара и 1099 долара, сигнализират за проблеми при употребата на приложения на трети страни, ползващи камерата, като TikTok, Snapchat и Instagram.
При някои задната камера не е била стабилизирана, замъглявайки снимките и е издавала неприятен звук.
Apple е признала за съществуването на проблема
„Наясно сме с проблема и през следващата седмица ще бъде пуснато решение“, коментира говорител на технологичния гигант.
Потребители на Reddit и акаунти в Twitter публикуват видеа, които показват проблема. Люк Миани, който създава съдържание за YouTube, е качил видео в Twitter, в което показва как камерата на неговия iPhone 14 Pro Max вибрира при ползване на Snapchat, поради което снимката се размазва. Освен това от клипа може да се чуе как камерата издава силен бръмчащ звук.
Apple Inc. ще предприеме значителни увеличения на цените на приложенията и покупките в рамките на магазина си за приложения App Store от Европа до Азия, за да защити маржовете си, тъй като основните валути се обезценяват спрямо щатския долар, съобщава Bloomberg.
Клиентите в страните, които използват еврото, както и тези в Швеция, Япония, Южна Корея, Чили, Египет, Малайзия, Пакистан и Виетнам ще се сблъскат с повишение на цените още на 5 октомври, съобщи компанията в анонс до разработчиците.
Ходът във Виетнам отразява и новите местни разпоредби относно събирането на данъци, заяви Apple, без да уточнява защо повишава цените на други места. Силният долар може да е ключов фактор. В Япония цените се повишават с около 30% - значително поскъпване, което следва драматичното поевтиняване на йената през тази година.
Въпреки бъговете – повишени цени на продуктите на марката
По-рано това лято Apple повиши в страната цените на своите Mac, iPhone и iPad, за да отчете разликата във валутата. Еврото претърпя подобна съдба, като в момента се търгува на нива, близки до паритета спрямо щатския долар, и показва признаци на предстояща по-нататъшна слабост.
„Apple не за първи път коригира цените в App Store, но това повишение е доста сериозно", каза базираният в Токио анализатор Серкан Тото от Kantan Games.
„Неизбежно е, че корекцията на цените ще се усети от разработчиците на приложения и игри на засегнатите пазари. Възможно е сега хората да се колебаят повече от всякога дали да правят покупки в приложенията и разработчиците да бъдат принудени в бъдеще да проявят повече креативност по отношение на ценообразуването“.
Проучвания сочат, че през изминалата година разработчиците на приложения вече са повишили цените значително. Средната цена на покупките в приложенията е нараснала с 40% през юли спрямо същия месец на 2021 г., изчислява консултантската компания Apptopia. Новата рамка на Apple ще позволи на разработчиците да запазят съществуващите абонати на всички абонаментни услуги, които предлагат, на сегашните ценови нива, заявиха от компанията.