Американският развлекателен гигант Walt Disney се възстанови след сериозните сривове в бизнеса вследствие на причинената от коронавируса криза.
През трите месеца до началото на юли приходите нараснаха с 45 процента в сравнение със същия период на миналата година до 17 млрд. долара (14,5 млрд. евро), както обяви в четвъртък след затварянето на американския пазар компанията.
923 млн. долара чиста печалба за концерна
Като цяло Disney реализира печалба от 923 млн. долара и по този начин значително надмина очакванията на анализаторите. Преди година високите еднократни разходи заради коронакризата вкараха тримесечния баланс „на червено“ с огромната загуба от 4,7 млрд. долара, предава Bloomberg.
На фона на отворените си тематични паркове след спирането им заради Covid-19 Disney заяви, че печалбата е нараснала до 80 цента на акция, с изключение на някои елементи, като надмина 55-те цента, прогнозирани от анализаторите.
Сега Disney се възползва главно от възобновяването на дейността на увеселителните паркове и ваканционните комплекси, които трябваше да бъдат затворени поради мерките за ограничение на пандемията. Подразделението увеличи приходите си с повече от 300 процента до 4,3 млрд. долара.
Медийният бизнес, който включва и процъфтяващите стрийминг услуги като Disney+, нарасна с 18 процента и допринесе общо с 12,7 милиарда долара за приходите на групата.
Цялото подразделение намали загубата си през тримесечието поради подобрените резултати на онлайн услугата Hulu. Междувременно редица филми, пуснати онлайн, както и нови телевизионни предавания от фабриката за супергерои на Marvel, привлякоха клиентите към Disney+.
Disney + завърши тримесечието с 116 милиона клиенти, добавяйки около 12 милиона за трите месеца. Анализаторите очакваха броят на абонатите да е 113,1 млн.
Последиците от COVID върху филмовия бизнес
Но филмовият бизнес на Disney продължава да страда от последиците от Covid-19, като се очаква студиото да загуби пари през текущото тримесечие. Печалбата също ще намалее в традиционния си телевизионен бизнес, наранен от увеличените разходи за програмиране и маркетинг за нови предавания в мрежи като ABC и FX.
В цялата компания цената на отписванията, свързани с вируса, включително тези във филмовата и телевизионната продукция, ще възлиза на 1 милиард долара за тази финансова година, каза Disney.
Въпреки това резултатите като цяло показват, че най-голямата развлекателна компания в света се възстановява от пандемията, която я принуди да затвори своите паркове по целия свят, закотви круизните ѝ кораби и сви присъствието в киносалоните.
Главният изпълнителен директор Боб Чапек каза, че резервациите в тематичните паркове са били силни в току-що приключилия период въпреки делта варианта на Covid-19. Disney очаква до края на годината да върне целия си персонал в своите паркове след десетки хиляди съкращения през 2020 г.
„Фактът, че виждате толкова силни резервации, е показател за основната причина, поради която искате да притежавате акции на Disney.“, каза пред Bloomberg Маркус Хансен, портфолио мениджър във Vontobel Asset Management Inc.
Акциите на Disney поскъпнаха с цели 5,9% до 189,88 долара в следборсовата сесия. Те загубиха 1% тази година до края на четвъртък, в сравнение с 19% ръст за S&P 500.