Започваме с коментара на Бил Гейтс – създателят на Microsoft. Гласеният за най-богат човек на света, обвини социалните платформи за един от най-големите врагове на масовото изцерение от коронавирус. Ето как той коментира темата:
„За съжаление, дигиталните устройства и платформи вероятно са допринесли за разпространението на това, което считам за луди идеи. Социалните мрежи със сигурност могат да се постараят още, за да се справят с различни кризи, каквато една е коронавирусът. Всичко би било по-лесно ако тези масово използвани платформи пресяват по-сериозно новинарския поток и пускат само достоверно съдържание.“
В същото време във Facebook
Facebook потвърди официално, че възнамерява да затвори две от своите малко известни приложения, скоро след пускането им. Новината изтече първо в Америка, но тази вест бързо обиколи света.
Конкурентът на TikTok – приложението Lasso, и конкурентът на Pinterest – платформата за снимки Hobbi, ще бъдат спрени от поддръжка официално на 10 юли т.г.
Lasso, по-популярната от двете социални мрежи, позволява на потребителите да записват 15-секундни видеа и да добавят музика към тях. Услугата е пусната преди година и половина на пазара, като не успя да победи супер нашумелия в скучните пандемични дни – TikTok.
„Правим различни залози в нашето портфолио от приложения, за да тестваме и да се учим как хората искат да се изразяват. Един от тези тестове беше Lasso, наше самостоятелно приложение за кратки видеа, което решихме да спрем и да премахнем от всички магазини за приложения от 10 юли.
Благодарим на всички, които споделиха своето творчерство и обратна връзка с нас, което ще се постараем да интегрираме в други наши видео преживявания в бъдеще.“ – коментираха от Facebook.
Lasso е пусната в малък брой държави, включително Колумбия, Мексико, САЩ, Аржентина, Чили, Перу, Панама, Коста Рика, Ел Салвадор, Еквадор и Уругвай, твърди компанията Sensor Tower, която следи пазара на приложенията в световен мащаб.
„Оценяваме, че до този момент Lasso е генерирала над 10 млн. сваляния от App Store и Google Play”, твърди Крейг Чапъл от Sensor Tower.
Вчера Lasso е изпратила известие до потребителите, с което им е казала, че услугата ще бъде спряна. В опит да се конкурира с TikTok на ByteDance, което е свалено над 2 млрд. пъти, Instagram на Facebook разработи своя фукция за смесване на видео и музика, наречена „Reels”.
Reels беше пусната в Бразилия през миналия ноември, а в края на миналия месец Instagram я пусна и в Европа - във Франция и Германия.
Причини за тези действия
Експертите изненадващо отказват да дадат точни прогнози и предположения за това защо гигантът спира своите приложения без даде шанс да се развият. Според някои, обаче, причината е стягане на кесийката с парите.
Един от най-добрите варианти е да се спрат по-неизвестните приложения, които изискват изключително голям ресурс за разработка и реклама. Причината за финансовата стегнация е свързана с това, че над 120 бранда бойкотираха Facebook с обвинения, че платформата не е показала никакви опити за справяне с расовата несправедливост.
В резултат на това от социалната мрежа загубиха 56 млрд. долара в рамките на по-малко от седмица. Ако това не е причина за махане на две приложения, то кое би могло да бъде?
А бойкотът не мисли да спре
Канадските банки Royal Bank of Canada, Toronto-Dominion Bank, Bank of Nova Scotia, Bank of Montreal, National Bank of Canada и Canadian Imperial Bank of Commerce заявиха официално, че през този месец ще спрат рекламите си във всички платформи, поддържани от Facebook.
Desjardins Group, най-голямата канадска федерация на кредитните съюзи, посочва в своя уебсайт, че ще спре временно рекламите си във Facebook и Instagram за месец.