Еуфорията по филма на Юнивърсал Пикчърс, който разказва за живота на Барби и Кен витае във въздуха от месеци, а именно днес най-запалените фенове най-сетне ще могат да гледат филма и на големия екран за първи път.

И малки и големи мъже и жени са добре запознати с образа на русокосата девойка, която е била част от детството на много поколения. Куклата и целият Барби свят се превръщат в индустрия за милиони долари, която в никакъв случай не е станала по-малко популярна, дори и изборът ор детски играчки да става все по-голям.

Коя е Барби

Ако Барби беше истинска личност днес тя щеше да е на 64 години. „Рождената“ година на куклата е 1959, когато Рут Хандлер създава първата кукла Барби и започва да я разпространява на пазара за детски играчки в САЩ.

Прототип на Барби е дъщерята на Рут, която се казва Барбара. Само две години след представянето на Барби в света ѝ влиза и приятелят ѝ Кен, който е кръстен на сина на Рут.

Това е поредната идея започнала в гаража, която променя света и неговите стандарти. Куклата Барби става нарицателно на определен вид момичета и често е спрягана като определение за перфектност, на която много момичета искат да подражават.

Интересен факт е, че Барби индустрията пуска на пазара и цветнокожи Барби кукли. През 1980 година започват да се предлагат първите кукли с афро-американски и латино образ. Индустрията расте изключително бързо като включва много модели кукли, сред които и измислени приятели на Барби или кукли различна професия, различни дрехи, къщи или допълнителни аксесоари.

Успешен маркетинг и бизнес нюх стоят зад успеха на Барби

Дамата, която създава и разпространява образа на Барби е обявена за една от най-влиятелните жени в бизнеса за миналия век. Въпреки това тя остава в сянката на куклата и нейният бизнес нюх не получава достатъчно внимание.

Рут Хандлър и нейният съпруг Елиът Хандлър основават компанията Mattel в гаража си. Двамата разпределят успешно работата по куклата, като Елитъ работи по дизайна, а Рут по бизнес частта. Не след дълго се оказва, че Рут страшно я бива в това, което прави. Нейният бизнес нюх и добри маркетингови умения изстрелват Барби от гаража до сърцата на всяко едно момиче.

Рут се насочва точно към децата, а не към техните родители. Стратегията и за целогодишна реклама, която да спечели вниманието на момичетата и те сами да поискат куклата от родителите си дава изключително бързи резултати.

Бързият успех на куклата отваря огромно поле за изява в индустрията на детски играчки. През 1970 година Барби света се разраства и започват да се произвеждат кукли с определени професии, а най-иновативното за времето си изобретени е била говорещата Барби.