Instagram реагира на бума на видео излъчванията на живо в приложения като Zoom и Clubhouse с нова функция. В новата анонсирана услуга „Live Rooms“ до четирима души могат да разговарят заедно.
Идеята е например да може да се водят токшоута, сесии за въпроси и отговори - или дори просто разговори с приятели, обясни платформата, част от концерна около Facebook, вчера. Функция за пазаруване и кампании за набиране на средства също могат да бъдат интегрирани.
По време на пандемията, например, курсовете по йога и църковните услуги преминаха към излъчвания онлайн на живо, например чрез услугата за видеоконференции Zoom. Съвсем наскоро приложението Clubhouse също придоби популярност със своите дискусии в аудио формат.
Преминаването към видеа на живо с повече хора означава, че стаите могат да привлекат по-голяма аудитория. Последователите на всички участващи ще виждат стаята на живо и в зависимост от своите настройки ще получат известия за нея.
(Всеки, блокиран от активните участници, обаче няма да може да се присъедини към предаването на живо), предава Тhe Verge.
Лесното сравнение, което може да се направи тук, е с Clubhouse, приложението за аудио разговори, което позволява на хората да разговарят на живо в стаи. Повече от 10 души могат да говорят наведнъж, а стаите могат да достигнат до 8000 души, преди да се напълнят.
Преди седмици се появиха спекулации, че Facebook изгражда пряк конкурент, но Instagram Live може да достигне до някои хора, които може да се интересуват от Clubhouse, но в момента не могат да получат достъп до него. Напомняме, че той е достъпен само с покани и само чрез iOS устройства.
Но за разлика от Clubhouse, Instagram Live изисква хората да бъдат пред камерата, което пък поражда допълнителното изискване да изглеждат добре и да са във фотогенична среда. Clubhouse процъфтява, защото изисква само телефон и намалява очакванията за качеството на звука.
Хората редовно си говорят в приложението, когато са в колата, излизат на разходка или дори са на шумно място. И все пак Live Rooms вероятно ще се справят доста добре, тъй като хората се връщат към вече утвърдените си последователи.
Zoom ще расте в аспект приходи - дали
Zoom Video Communications Inc. прогнозира годишни приходи, които биха надхвърлили прогнозите на анализаторите, сигнализирайки, че услугата за видеоконференции очаква да остане повсеместно налична в ежедневието на потребителите, дори когато пандемията отстъпи. Цените на акциите ѝ се повишиха с около 10% в разширената сесия.
Приходите ще достигнат 3,78 млрд. долара през фискалната 2022 г., се казва в изявление на базираната в Сан Хосе, Калифорния, компания. Въпреки че прогнозният годишен ръст на приходите от 43% е далеч от впечатляващите 326% от фискалната година, приключила на 31 януари, Zoom надмина средната оценка на анализаторите за 37%, според данни от анкета на Bloomberg. Печалбата, с изключение на някои елементи, ще бъде до 3,65 долара на акция. Анализаторите прогнозираха печалба от 2,97 долара.
Инвеститорите се опасяват, че производителят на софтуер няма да може да продължи драматичния растеж през 2020 г., който настъпи, когато хората се принудиха да се трудят от домовете си, свързани отдалечено с услугата за връзка с работа, училище, приятели и семейство.
Въпреки че акциите на Zoom поскъпнаха почти пет пъти през миналата година, Това се случи след като се превърнаха в един от най-големите бенефициенти на пандемията, през първите два месеца на 2021 г. книжата добавиха едва 11%, преди да поскъпнат с почти 10% в понеделник, за да достигнат нивото от 409,66 долара в Ню Йорк.
Главният изпълнителен директор Ерик Юан се опита да диверсифицира възможностите на Zoom и да добави продукти като телефонна система в облака, за да се хареса на по-големите предприятия и малкия, и средния бизнес.
„Вярваме, че сме в добра позиция за силен растеж с нашата иновативна видеокомуникационна платформа, на която нашите клиенти могат да изграждат, управляват и развиват бизнеса си; нашата световно призната марка; и екип, винаги фокусиран върху доставянето на щастие за нашите клиенти.“, каза Юан в изявлението си.
Приходите са се утроили до 882,5 милиона долара през фискалното четвърто тримесечие, съобщиха от компанията. Средно, анализаторите очакваха 811 милиона долара.
Печалбата, с изключение на някои елементи, е била 1,22 цента на акция, в сравнение със средна оценка от 79 цента.
„Според нас и независимо дали ви харесва или не, видеото ще продължи да остава основен елемент от нашето ежедневие и по-нататък ще бъде вградено в работата, училището и т.н. , и все повече в корпоративния сегмент.“, написа Мат Ван Влийт, анализатор в BTIG, в бележка преди представянето на резултатите.
Каква е актуалната ситуация с ползването
Zoom предлага видеосъбирания безплатно за до 40 минути и до 100 участници, преди потребителите да бъдат таксувани за услугата. Анализаторите се фокусираха върху броя на клиентите, които поръчват месечни или годишни абонаменти, особено сред корпоративните потребители.
Компанията заяви, че има 467,100 клиенти с повече от 10 служители, ръст от около 8% спрямо предходния период и спрямо средните очаквания на анализаторите за 442,570. Компанията също така заяви, че 1644 клиенти са допринесли с по 100,000 долара за 12-месечните приходи.
Анализаторите прогнозираха, че компанията ще има 1474 такива големи клиенти.