Акциите на социалната мрежа за споделяне на изображения Pinterest приключиха търговията във вторник с 9% понижение на стойността, след като Guggenheim Partners понижи рейтинга им от „купувай“ до „неутрален“, позовавайки се на спада на броя на потребителите.
Освен това компанията за финансови услуги понижи целта за цената на акциите на Pinterest от 46 долара до 39 долара, пишат запознати.
Числата винаги са говорили най-добре
Стойността на акциите спадна с 10,96% през деня, достигайки ново 52-седмично дъно.
Базирайки се на данни от Pinterest Ads Manager, Guggenheim твърди, че общата глобална аудитория на компанията е спаднала до 218,1 млн. души към края на годината от 226,9 млн. към 30 ноември.
Освен това компанията се позовава на данни от фирмата за пазарни проучвания Apptopia, които подсказват за спад на средните дневни сваляния на приложението на Pinterest до 15 декември. Това би белязало четвъртия пореден месец на понижение, посочват от Guggenheim.
Сега компанията очаква Pinterest да отчете 438 млн. месечно активни потребители за четвъртото тримесечие, което е под очакванията за 447 млн. потребители.
„Все още виждаме потенциал за създаване на стойност за голямата глобална потребителска база на компанията и поведение на потребители, свързано с големи намерения за покупка“, твърдят от Guggenheim.
„Въпреки това не виждаме платформата да се развива толкова бързо, колкото конкурентите си, което създава риск другите да подобрят своите предложения в социалната търговия по-бързо, отколкото Pinterest монетизира позицията си. Без ръст на броя на потребителите рискуваме по-нататъшно многократно свиване на оценката“.
Pinterest се справи по-зле от други социални мрежи през 2021 г. Цената на акциите ѝ спадна с близо 45%. Компанията започна силно годината, след като хората се насочиха към социалната мрежа по време на пандемията от Covid-19, но след това интересът спадна, след като икономиките започнаха да се отварят.
Към вторник пазарната капитализация на компанията беше около 21 млрд. долара.
Sony обърна поглед към следващото „голямо нещо“
Sony Group Corp. проучва все по-сериозно възможността за пускане на пазара на свой собствен електромобил, присъединявайки се към технологични конкуренти като Xiaomi и Foxconn, които навлизат в бързо развиващата се индустрия.
Главният изпълнителен директор на Sony Кеничиро Йошида обяви създаването на дъщерната компания Sony Mobility Inc. по време на ключовото събитие на концерна в рамките на технологичното изложение CES 2022 в Лас Вегас във вторник, предава Bloomberg.
Технологичният гигант представи и прототип на електрически автомобил от типа SUV, за да съпроводи анонса, въпреки че не бяха предоставени подробности за цената или датата на пускане на пазара. Sony е лидер в изработването на сензори за автономни и самонаблюдаващи се превозни средства - нарастващ сегмент от нейния бизнес със сензори, който обхваща по-голямата част от смартфоните и цифровите фотоапарати в света.