Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек заяви, че „категорично“ осъжда расистките обиди и други коментари, направени от популярния американски водещ на подкаст Джо Роугън, но няма да го отстрани от платформата, предава Ройтерс.

Коментарите на Ек, изпратени в писмо до служителите, което е разгледано от информационната агенция, бяха направени, след като Роугън се извини за втори път в рамките на седмица – последно за използването на расистки обиди.

Кой взе решението да се премахнат няколко стари епизода на подкаста

Ек заяви, че е решение на Роугън да бъдат премахнати редица стари епизоди на подкаста „The Joe Rogan Experience”, след обсъждане на въпроса със стрийминг платформата.

„Въпреки че категорично осъждам казаното от Джо... искам да изясня едно нещо – не вярвам, че заглушаването на Джо е отговорът“, коментира Ек.

Той повтори позицията си относно политиките за модерация на съдържанието в Spotify и каза, че вярва, че компанията трябва да има ясни граници, свързани с публичното съдържание

Тя трябва да предприеме действия, когато се преминат някакви граници, но предупреди, че заглушаването на хора крие опасности.

Освен това компанията обеща да отдели 100 млн. долара за лицензиране, развитие и маркетинг на музика и аудио съдържание от исторически маргинализирани групи, в опит да даде тласък на създателите, идващи от различни среди. Това разкрива още писмото, а информацията по-късно е потвърдена и от говорител на Spotify.

Роугън и неговото официално извинение

В извинението си Роугън казва, че монтаж му е показал, че е използвал расистки епитети в предаванията си през последните 12 години.

Роугън е известен скептик по отношение на ваксините срещу Covid-19, пандемията и правителствените действия, целящи овладяване разпространението на вируса.

Известни музикални изпълнители и автори на музика като Нийл Йънг и Джони Мичъл казаха, че ще премахнат музиката си от Spotify в знак на протест срещу дезинформацията за коронавируса, предлагана от платформата.

Реакцията спрямо дезинформацията за Covid-19 в стрийминг услугата изтри над 2 млрд. долара от пазарната капитализация на Spotify миналата седмица.

Компанията заяви, е ще добави „препоръки за съдържанието“ към всеки епизод, в който се обсъжда Covid-19.