Американският технологичен концерн Uber Technologies Inc. заяви, че ще похарчи 250 млн. долара, за да върне шофьорите на пътя и да набере нови, докато пандемията на коронавируса стихва постепенно в САЩ, предава Bloomberg.
Парите ще отидат за бонуси за шофьори, гарантирано заплащане и привличане на нови за Uber служители, съобщиха от компанията в сряда. Програмата е съставена на база предположението за ръст на търсенето, тъй като все повече американци се ваксинират, а магазините отварят отново.
Uber планира да разпредели парите през следващите месеци, каза говорителят на компанията Мат Уин. Бонусите ще зависят от различни фактори, включително местоположението на шофьора и времето, което той прекарва в приложението, казва Уин. Акциите на Uber се обезцениха с 3,6% по време на сесията в сряда.
Пътуванията намаляват рязко през последната година, а нарастването на поръчките за доставка на храна не успява да компенсира загубените работни места. Много шофьори на Uber и Lyft Inc. или са потърсили работа другаде, или са кандидатствали за държавни програми за стимулиране.
Главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи сигнализира за повишаване на бонусите за шофьорите по време на конферентен разговор с инвеститорите през февруари. Той каза, че увеличените разходи за тази цел през първата половина на годината ще увеличат наличния брой шофьори и ще отговорят на очакваното от него по-голямо търсене.
Говорителят на компанията отказа да каже колко е похарчил Uber за стимули за шофьори през първото тримесечие.
Pinterest следват същия пример
Pinterest също инвестира в „своите хора“ - в случая „общността на създателите“, която захранва социалната мрежа със съдържание. В допълнение към поредица от актуализации сега компанията ще даде старт на фонд за създатели в размер на 500 хил. щатски долара.
Фондът е специално фокусиран върху даването на бонуси на творци от недостатъчно представени общности в САЩ и ще предложи комбинация от консултации за креативна стратегия и ще ги компенсира с бюджет за създаване на съдържание и рекламни кредити. Поне 50% от получателите на фонда ще бъдат от недостатъчно представени групи, казва Pinterest.
Pinterest беше домакин на събитие, фокусирано върху общността на създателите му, на което социалната медия обяви поредица от актуализации, включително създаването на фонда на стойност 500 хил. долара, нова политика за съдържание, наречена Creator Code, както и нови инструменти за модериране.
Целта на компанията с промените е да гарантира, че платформата продължава да бъде „приобщаващо, позитивно и вдъхновяващо място“.
Новите насоки за съдържание поставят това в по-конкретни рамки, тъй като изискват създателите на Pinterest да проверяват съдържанието за истинността на фактите, да бъдат любезни и да гарантират, че всеки призив за действие, направен чрез сайта, не причинява вреда.
Създателите ще трябва да се съгласят и да подпишат кодекс по време на процеса на публикуване на Story Pins, където ще докосват бутона „Съгласен съм“ на изявления, които включват „Бъдете любезни“, „Проверете своите факти“, „Не причинявайте вреди” и др.
Кодексът ще се прилага по същия начин, по който днес Pinterest прилага своите правила за другите си политики за съдържание: комбинация от машинно обучение и човешки преглед, пояснява Pinterest пред TechCrunch.
Алгоритъмът на мрежата обаче ще бъде проектиран да възнаграждава положителното съдържание и да блокира вредното съдържание, като например създаване на настроения срещу ваксинацията. Тази политика може да има по-голямо въздействие върху това какъв вид съдържание се споделя в Pinterest, отколкото изскачащо споразумение с прости изявления.
Pinterest представи и няколко нови инструмента за създатели, фокусирани върху целта социалната мрежа да стане по-положително и безопасно изживяване за всички.
Twitter в преговори за Clubhouse
Twitter Inc. е провел разговори през последните месеци за придобиване на Clubhouse, нашумялата по време на пандемията аудио-базирана социална мрежа, предава Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
Компаниите са обсъждали потенциална оценка от около 4 млрд. долара за Clubhouse, твърдят източниците на агенцията, молейки да не бъдат идентифицирани, защото темата е частна. Дискусиите вече не продължават и не е ясно защо са спрели, твърдят те.
Говорител от Twitter отказва коментар по темата, а представител на Clubhouse все още не е отговорил веднага на молбата за коментар.
Новинарските агенции съобщиха по-рано тази седмица, че Clubhouse води преговори за набиране на финансиране от инвеститори в кръг, оценяващ бизнеса му на около 4 милиарда долара. След като разговорите с Twitter са пропаднали, Clubhouse е започнал да проучва дали има смисъл вместо сделка за придобиване да набере финансиране при тази оценка.
Приложението позволява на потребителите да водят свои собствени онлайн радио предавания. Слушателите могат да се включат, за да слушат интервюта или дискусии в панела и да поискат да участват в разговори на живо.
Clubhouse е едва на една година, но може да се похвали с изяви от страна на някои от най-големите имена в бизнеса и Холивуд. Утвърдените компании за социални медии бързо започнаха да работят върху собствени версии на Clubhouse, включително Twitter.
Facebook Inc. проучва подобна услуга, а LinkedIn и Slack Technologies Inc. на Microsoft Corp. също заявиха, че работят по подобни функции за своите мрежи.