Meta Platforms Inc. засили контраатаката си срещу TikTok, след като във вторник пусна своя продукт за кратки видеоклипове Reels за всички глобални потребители на Facebook и въведе много нови функции за рекламодателите.
В рамките на едно от редица бизнес предизвикателства, пред които е изправен социално-медийният гигант, Meta е в разгара на засилваща се битка с TikTok, която беше най-изтегляното приложение през 2021 г. и изпревари Instagram по популярност сред желаните млади потребители, пише The Wall Street Journal.
Освен това Meta е разтърсена от въздействието на функцията за защита на личните данни, въведена от Apple Inc. миналата година, която наруши нейния бизнес с цифровата реклама. След финансовия отчет на Meta от 2 февруари, в който тя изтъкна тези проблеми, пазарната стойност на компанията спадна с над 300 млрд. долара.
Какво ще прави Meta, за да победи TikTok
По време на разговора за финансовите резултати главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че Reels се е превърнал в най-бързо растящия формат за съдържание на Meta, но призна, че TikTok е „страховит“ конкурент.
Зукърбърг също така отбеляза, че тъй като все повече потребители прекарват време в Reels, те прекарват по-малко време във форматите Feed и Stories на Meta, които в момента генерират повече приходи от реклами.
С анонсите от вторник (местно време, б.ред.) Meta предприема стъпки за решаване на тези проблеми.
С разширяването на Facebook Reels в световен мащаб Meta ще представи новия си формат за съдържание на потребителите в повече от 150 държави. Във вторник Мета ще започне и тестването на нови реклами, които ще се изпълняват чрез Facebook Reels от всички създатели в САЩ, Канада и Мексико, както и в "още страни през следващите седмици", заяви компанията в публикация в блога си.
Тя поясни, че ще въведе редица нови функции за създаване и монетизиране на видеоклипове.
„Искаме Facebook Reels да бъде най-доброто място за творците, където да се свързват с общността си и да изкарват прехраната си", пише Зукърбърг в публикация във вторник, като уточнява, че видеото вече генерира половината от съдържанието, което хората прекарват в социалната мрежа.
Ще стигне ли просто един Reels
Meta представи Reels през август 2020 г. за своите потребители на Instagram в САЩ като отговор на TikTok, която е собственост на ByteDance Ltd. След това през септември 2021 г. компанията представи Reels на потребителите на Facebook в САЩ. Преди съобщението от вторник Facebook Reels вече беше достъпен в Канада, Мексико и Индия, докато Instagram Reels вече е достъпен в повечето страни.
В бележка до инвеститорите анализаторът Майкъл Натансън сравни усилията на Meta с Reels с успешното преминаване на компанията към формата Stories през 2018 г. Този формат, при който снимките или видеоклиповете изчезват след 24 часа, беше въведен за първи път от Snap Inc., но в крайна сметка се оказа популярен и сред потребителите на Meta.
"Окуражени сме от успеха на Facebook със Stories и вярваме, че те имат наръчник и ще успеят да монетизират и Reels, пише Натансън.