Министърът на търговията в Индонезия съобщи, че в страната транзакциите, свързани с електронна търговия в различни социални медийни платформи вече са забранени. Един от най-тежките удари по тази линия понася TikTok, малко след от платформата акцентираха на въздействието си върху най-голямата икономика в Югоизточна Азия, за да стимулират бизнеса си.

Забраната започва да действа веднага. Властимащите аргументират този подход като целящ да защити търговците извън интернет и на физическите пазари от хищническото образуване на цените в социалните платформи, което застрашава малкия и средния търговски бизнес.

TikTok ще понесе значим удар след забраната на транзакции в Индонезия

Интересното е, че преди 3 месеца компанията, държаща приложението за кратки видеа, даде обещание да направи инвестиция от милиарди долари в Югоизточна Азия и най-вече в Индонезия през следващите години. И въпреки, че от ТикТок желаят да изстрелят бизнеса си с продажби в региона, тази забрана определено засега ще възпрепятства съществено осъществяването на тези намерения.

В лицето на Индонезия, ByteDance получава огромна потребителска маса от около 125 млн. активни потребители на месечна база. Ограничаването на онлайн транзакциите за целите на електронната търговия обаче ще възпре превръщането им в основен източник на приходи чрез TikTok Shop.

От социалната платформа споделят, че ще търсят конструктивен подход за излизане от ситуацията. Според твърденията на неин говорител, в платформата за онлайн продажби на приложението има около 6 млн. местни продавачи и съобщението за забраната поражда дълбока загриженост за това как забраната ще се отрази на прехраната на тези локални търговци.

На платформата за популяризиране на кратки видеа са дадени 7 дни за съобразяване с новите изисквания. В противен случай се изправя пред заплаха от спиране.

Според BMI забраната реално ще засегне единствено транзакциите в ТикТок и е малко вероятно да повлияе на цялата индустрия с дигиталните продажби.

Почти 52 млрд. долара е стойността на транзакциите за целите на електронната търговия в страната за 2022 г. От тях 5 на сто са направени именно в китайската социална медия, според Momentum Works. Индонезия всъщност е един от малкото региони, в които ТикТок пусна интеграцията си за онлайн пазаруване заради огромната си база от потребители в страната, почти равна по големина на тази в Европа.

Какви са ограниченията по новия регламент

Като причини за новия регламент се изтъкват осигуряването на честна и справедлива бизнес конкуренция и гарантиране защитата на личните данни на индонезийските потребители. Търговският министър на южноазиатската страна също така изтъкна притеснения, че социалните медии може да се превърнат не само в платформа за електронна търговия, но и едновременно с това в банка.

Новите регламентации, разгласени от Ройтерс, въвеждат и изискване платформите за електронна търговия в страната да слагат минимална цена от 100 долара за определени стоки, които се закупуват пряко от чужбина. Освен това всички предлагани на платформите артикули трябва да отговарят на стандартите в страната, които се прилагат за продаваните на място стоки.