Бившият американски президент Доналд Тръмп планира да пусне собствената социална мрежа TRUTH Social на 21 февруари, сочи информация в App Store на Apple, цитирана от Ройтерс.

TRUTH Social, алтернативата на Trump Media & Technology Group (TMTG) на Twitter, може да бъде предварително поръчана, преди да бъде официално пусната в Деня на президентите в САЩ.

Подобно на Twitter, приложението предлага функции за следване на други хора и на актуални теми, сочат демо снимките. Еквивалентът на туитовете ще се нарича „truth”, което в превод означава истина.

Кога точно ще се появи приложението

Пускането на приложението ще се случи 13 месеца, след като Facebook и Twitter блокираха акаунтите на Тръмп, защото насърчаваше своите последователи да участват в щурма на Капитолия на 6 януари.

Отбелязвайки една година от нападението, във вторник американският президент Джо Байдън коментира, че неверните твърдения на предшественика му биха могли да навредят на върховенството на закона и на бъдещите избори.

TMTG и Apple не са отговорили на запитването за коментар, но източник, запознат с въпроса, е потвърдил, че именно на 21 февруари ще бъде пуснато приложението. Премиерата се очаква да е първият от трите етапа на развитие на TMTG.

Вторият ще включва абонаментна платформа с видео по заявка, наречена TMTG+, включваща развлечения, новини и подкасти, става ясно от информация на уебсайта на компанията. Презентация за инвеститори от ноември подсказа, че TMTG също така иска да създаде мрежа от подкасти.

TMTG е оценена на 5,3 млрд. долара на базата на цената на акциите на Digital World Acquisition Corp, която нарасна с 20%, след като Ройтерс писа за добавянето на приложението в App Store. През октомври TMTG обяви, че ще се слее с компанията със специално предназначение при оценка от 875 млн. долара.

През декември TMTG набра допълнителни 1 млрд. долара от частни инвеститори.

HBO отбелязва просперитет в началото на годината

Стрийминг услугата HBO Max на WarnerMedia успя да натрупа абонати по празниците въпреки забавянето на растежа на някои от конкурентните услуги.

Тя постигна това благодарение на подбора от ново съдържание, което включва новия сезон на сериала „Сексът и градът“ и нови филми като „Матрицата: Възкресения“, предава Ройтерс.

HBO завърши годината със 73,8 млн. абонати на своята стрийминг услуга и едноименна кабелна мрежа спрямо 69,4 млн. през септември. Този ръст, заедно с близо 900-те хил. плащащи месечна такса телефонни абонати, изпрати цената на акциите на компанията с 3% нагоре до 26,46 долара за брой в рамките на вчерашната борсова сесия.

„Вярвам, че таванът на стрийминг услугите е много по-висок от това, което видяхме до този момент“, посочва в интервю главният изпълнителен директор на WarnerMedia Джейсън Килар.