Компанията Apple обяви официално, че разширява своята програма, обвързана с независим сервиз за ремонти в 32 държави. Най-интересното в случая е, че в този списък от нови държави влиза и България.

Това засяга всякакви фирми, които имат какъвто и да е интерес към предлагане на извънгаранционни сервизни услуги за устройства iPhone. Ако те отговорят на различни изисквания и бъдат одобрени от компанията, могат да получат достъп до оригинални части, специализирани инструменти, обучение на персонала, както и ръководства за сервизно обслужване и диагностика на марката Apple.

Така тези евентуално малки фирми ще могат да извършват разнообразни извънгаранционни ремонтни дейности по устройства, произведени от марката iPhone. Програмата води своето начало още от миналата година в Съединените американски щати след години наред спорове кой трябва да има правото да ремонтира произведени от компанията продукти.

От "Епъл" държаха на това, ремонтите да стават само от мрежа, изплетена от оторизирани официални сервизи за продуктите в гаранционен срок. От малките сервизи протестираха бурно, подкрепящи тезата, че има клиенти, нуждаещи се от ремонти, но те не могат да им предложат услугата, защото не им дават оригинални части или софтуер.

Компромисен вариант

През миналото лято компромисът беше безплатното отваряне към независими сервизи, но ако техниците, работещи там, са преминали специална обучителна програма на компанията. От технологичния гигант съобщиха, че 140 компании с около 700 обекта в САЩ са покрили изискването.

Основната цел на "Епъл" е да разшири по този начин сервизната си мрежа, но и да си гарантира, че устройствата ѝ ще са ремонтирани правилно. Според компанията, това ще гарантира, че ще се използват още дълго време от потребителите.

Какво могат и не могат да правят сервизите

Независимите сервизи за извънгаранционни от Епъл ремонти ще получават оригинални части за iPhone на цени, същите като тези на оторизираните сервизни центрове, но са свободни да се снабдяват с части и от вторичния пазар. Друга новост е тази , че те могат сами да определят крайните ценни за клиентите.

Също така те са длъжни да уведомят клиентите си предварително дали в по време на ремонта ще използват оригинални или рециклирани части за техния апарат.

Днес от компанията обявиха, че ще се създаде онлайн платформа, в която всеки собственик на iPhone може да провери дали сервизът, към който се е обърнал, е част от програмата. Всъщност, още преди да се е свързал със сервиза, клиентът може да разбере дали има нещо съмнително.

"Местоположението на сервиза трябва да бъде отворено за клиенти без предварителна уговорка и на леснодостъпно място. Жилищен адрес не може да бъде приет като местоположение на сервиз." – казват от марката.