Голям срив наруши дейността на облачните услуги на Amazon във вторник (американско време), като временно извади от строя платформите за стрийминг Netflix и Disney+, както и Robinhood и набор от приложения и уебсайта за електронна търговия на Amazon.com Inc в момент, в който потребителите пазаруваха преди Коледа.

Вече тече процес по възстановяване на операциите на AWS

Засегната бе почти цялата дейност на Amazon Web Services (AWS), която освен на компании предоставя услуги и на правителства и университети.

„Много услуги вече са възстановени, но ние работим за пълното възстановяване на всички услуги", заяви Amazon, цитирана от Ройтерс.

Компанията добави, че не всички региони по света са имали проблеми. Има съобщения, че най-големите смущения за клиентите се наблюдават на източното крайбрежие на САЩ.

Приложението за мобилно банкиране Chime и производителят на прахосмукачки роботи iRobot, които използват Amazon Web Services (AWS), съобщиха за проблеми в страниците си в социалните медии.

Приложението за търговия Robinhood и стрийминг услугите Disney+ и Netflix на Walt Disney също не работеха, става ясно от данни на Downdetector.com.

„Netflix, която използва почти цялата си инфраструктура в AWS, изглежда е загубила 26% от трафика си“, заяви пред агенцията Дъг Мадори, ръководител на интернет анализа в анализаторската компания Kentik.

Кой още пострада от срива

Според Downdetector са били засегнати и множество популярни уебсайтове, включително тези на McDonald's, Venmo и T. Rowe Price. Walt Disney Co. съобщи, че посетители са успели да влязат в парковете на компанията, но са имали затруднения да се регистрират онлайн и да плащат за покупки.

Презентациите на Comcast Corp. и Altice USA, излъчвани по интернет на глобалната конференция на UBS, бяха прекъснати във вторник, а презентацията на Charter Communications Inc. беше пренасрочена за сряда, предава Bloomberg.

Засегнати са и някои услуги на Amazon, включително стриймингът на музика и видео, платформата за гласово активиране Alexa и звеното за сигурност Ring.

По-късно AWS заяви, че е установила причината за „повишената честота на грешките" и работи по отстраняването им. Междувременно компанията насочи клиентите си към алтернативни сървъри в западния си регион, които не са имали проблеми.

Увеличените грешки са били в източния северноамерикански регион. Засегнати са били множество услуги на Amazon за изчисления в облак, включително Amazon DynamoDB и Amazon Elastic Compute.